Recenze OMG (Oh my God!)

By | 2 listopadu, 2021

Kdysi bylo na hoře Olymp 12 mocných bohů — Zeus, Héra, Poseidon, Demetrius, Athéna, Apollo, Artemis, Ares, Afrodita, Héfaistos, Hermes a Hestia nebo Dionýsos. Zeus byl vládcem všech. Vztah mezi Dvanácti bohy byl vždy napjatý a někteří se pokusili svrhnout Dia a stát se jediným králem. Zeus se rozhodne, že bude svedena bitva o to, kdo je nejlepší osobou, která vládne Všemohoucímu Bohu a Olympu. Všichni bohové mohou tuto speciální schopnost použít k vítězství v tomto závodě. Tedy alespoň takový je příběh nové karetní hry z Řecka s názvem OMG (Oh my God!).

OMG je karetní hra navržená novým designérem Georgem Christophisem, který má na starosti umění karet ve spolupráci s umělcem Tonym Zanukakisem. OMG může hrát dva až šest hráčů a trvá asi 20 minut. Pouze jeho části jsou karty. Trh deskových her je plný takových malých karetních her, balených v malých krabicích a téměř 10 dolarů, takže konkurence je vepředu. OMG, pojďme testovat.

Pravidla OMG jsou překvapivě jednoduchá. Na začátku hry jsou rozdány všechny karty a každý hráč dostane šest karet. Zbytek karet tvoří balíček, kde si hráči berou karty během hry. Každá karta představuje Boha a má číslo a barvu. Karta může, ale nemusí být zvláštním Božím darem. Karty mají čtyři možné barvy: modrou, červenou, zelenou a černou a čtyři čísla od 1 do 4. Návrháři vytvořili barvoslepé lidi a každá barva vpravo dole obsahuje malý symbol spojený s barvou: červenou. Představuje jej ohnivé znamení, zelené s listy, černé s hromy a modré s vlnami.

Hráči se účastní bitvy, kterou Zeus vyhlásí, aby pomohl bohům porazit jeden druhého. Cíl OMG je jednoduchý: Buďte první, kdo se zbaví všech karet v ruce. Každý hráč musí zahrát jednu kartu na poslední lícem nahoru kartu uprostřed stolu. Abyste dosáhli doby, zahraná karta musí být stejná jako číslo nebo poslední hraná karta. Pokud tomu tak je, pak je další hráč další. Pokud číslo nesouvisí s Bohem, je hráč potrestán a musí si líznout další karty, jejichž počet vychází z čísel na dvou kartách (zahraných a již na stole). Pokud jsou dvě karty stejné barvy, trest se rovná rozdílu mezi těmito dvěma čísly. Pokud je barva odlišná, trest se rovná dvěma číslům a jednomu rozdílu.

Pokud je toho hrací karta schopna, může aktivní hráč po zhlédnutí trestu vykonat zvláštní Boží schopnost. Speciální dovednosti mohou způsobit, že hráč odhodí karty, donutí ostatní hráče, aby si karty lízli, nebo že hráč přeskočí další kolo.

Hra je stejně jednoduchá, takže se podívejme, jak skórovat v naší běžné kategorii –

Těla umírají –

Jak jsem již řekl, pouze části hry jsou karty. Umělcův přístup k Dvanácti řeckým bohům je velmi jednoduchý a zábavný. Každý bůh je popsán vtipným způsobem s důrazem na vlastnosti, ve kterých je znám. V zrcadle se například objevila Afrodita, bohyně krásy, která se obdivovala jako Olymp, držící trojrozměrnou sochu boha moře Posidona a bohyni kovářů a řemeslníků stojící před Héfastem. Protože se mravenec najednou trefil do prstu. Karty mají krásné barvy a je zábavné je sledovat a hrát. Jsou vyrobeny z kvalitního kartonu a měly by být bez rukávů kvůli dobrým vibracím. Jeden problém je tedy v tom, že malá krabička, ve které se hra nachází, obsahuje papírovou vložku a uprostřed je místo pro umístění karet. Ale když se karty drží za ruce, nezapadají do toho. Musíte odstranit slot, aby se do něj vešlo místo a vše v krabici. Tímto způsobem se na druhou stranu karty rozloží po krabici a velmi se poškodí.

V krabici hry je také malá právnická knížka, která vysvětluje roli jednoduchých pravidel hry, obsahuje příklady hry a v nejasných bodech vysvětluje všechny schopnosti bohů. U každého boha a jeho hlavních charakteristik je malý popis, což je skvělý nápad a zdůrazňuje téma hry, i když to ve skutečnosti se schopnostmi skutečných bohů nesouvisí. 7/10

Hrát hru

Existuje mnoho karetních her, které vyžadují, abyste vyprázdnili ruce, abyste vyhráli. OMG však představuje osvěžující téma a některé vzrušující nové mechaniky s ním spojené. Pokud problém zahrnuje shodu posledního čísla karty nebo boha a potrestání za to, že tak neučiní, hra bude mnohem jednodušší. Představení schopností bohů změní hru a učiní ji nečekanější a příjemnější.

V této hře hraje samozřejmě velkou roli štěstí. Karty, které dostanete na začátku hry, mohou být vše, co k vítězství v určitých situacích potřebujete, a existují hry, které netrvají déle než 10 minut. Rozhodnutí, kterým hráči čelí, jsou velmi jednoduchá a strategie, kterou je třeba dodržovat, je dostatečně jasná. Pokud máte kartu, která odpovídá poslednímu číslu nebo kartu, která se shoduje s Bohem, hraje se toto, a pokud žádnou nemáte, zkuste zahrát kartu s nejbližším číslem, které si líznete. Další karty. Pokud si musíte vybrat mezi dvěma kartami, které mají stejný účinek, musíte více přemýšlet a snažit se vymyslet karty, které již byly zahrány. Možná je vaší nejlepší možností hrát Boha minulosti, takže soupeři pro něj budou obtížněji hledat shodu. Totéž lze samozřejmě říci, pokud se zamyslíte nad čísly hranými v předchozích řadách. To znamená, že ačkoli jsou pravidla hry jednoduchá, vždy se najde prostor pro strategičtější myšlení.

OMG podporuje až šest hráčů a z mé zkušenosti, čím více hráčů se zapojí, tím zajímavější jedna hra bude a tím zábavnější. Se 2 nebo 3 hráči jsem hrál pouze 10 a 5 minut, což bylo trochu frustrující a přimělo mě to přemýšlet: „Co sakra? To bylo všechno?“ Statisticky se to moc často nestává.

OMG obecně, i když nemusíte nabízet něco opravdu kreativního, pokud jde o hratelnost, může vás to zaujmout a užít si zábavné chvíle, jako je zábavná hra nebo herní večer s celou rodinou. Hardcore hráči to však mohou ochutnat o něco snáze. 6/10

Křivka učení

Tato hra je jednou z mála her v mé sbírce, kterou lze vysvětlit za méně než 5 minut, díky čemuž je přístupná širokému spektru hráčů. Pravidla jsou velmi jednoduchá. Několik schopností bohů může vyžadovat další vysvětlení, jak je uvedeno v příručce, ale v zásadě se budou hrát během několika minut poté, co se rozhodnete hrát tuto hru. Takže lidé, kteří se snadno nudí nejen čtením pravidel, ale i jejich posloucháním, si užívají jednoduchost a rychlost nastavení. 9/10

Téma:

Téma OMG s hrou velmi úzce souvisí. Ano, obrázky bohů jsou tu, aby vám připomněly, že toto je bitevní pole, ale na toto téma nelze dělat žádné další nápady. Schopnosti bohů nemají nic společného s jejich vlastními bohy, takže karty mohou ukazovat cokoliv a přitom mají stále stejnou funkci. Například Héfastus, bůh ohně a kovárny, umí házet karty. Nemohu spojit Boha s Jeho schopnostmi. Proto si nemyslím, který Bůh má nějakou schopnost. Jiní bohové, jako je Afrodita, se možná pamatují o něco snadněji. Je bohem krásy, lásky a vášně a dokáže přimět každého, aby se do ní zamiloval. Tímto způsobem může být schopna oklamat soupeře a přimět ho k dalšímu kroku.

Další věc, která mi na tématu hry vrtá hlavou, je, že musíte pomoci Bohu v jejich boji a že vítězem závodu je nový vládce Olympu, ale zdá se, že tomu tak není. Zdá se, že k vítězství ve hře používáte sílu bohů, nikoli jiného boha. Na konci hry byl vítězem, ale co zápas? Který bůh vyhraje? Vítězný hráč pravděpodobně uspěje použitím několika bohů. Tato otázka měla být středobodem hry, ale nebyla zodpovězena.

Celkově se zdá, že téma v OMG slouží pouze stávajícímu účelu, aniž by hráči měli pocit, že jsou přítomni. U takto malých her je to však jen zřídka účelem designu. 5/10

Přehrávání;

OMG je zábavná malá hra, kterou může snadno hrát kdokoli, mladý nebo starý, pravidelný nebo ne, a trvá méně než půl hodiny. To znamená, že si snadno najde cestu k vašemu hernímu stolu nebo možná i vážnější a časově náročnější hře jako nabíječka nebo zábavná noc s celou rodinou. Jednoduchá pravidla usnadňují učení a zapamatování, takže pokud se rozhodnete hrát hru, můžete ji začít během několika minut. Kromě těchto faktů moje zkušenost ukazuje, že hra vykazuje větší schopnosti kolem 4-6 hráčů, což je spíše párty hra. Pokud budou na hraní kladeny menší požadavky, bude replay skvělé pro mladé nebo starší lidi. 7/10

Zábava

Zábava ze hry pochází z hratelnosti a jednoduchosti, stejně jako z vtipného kresleného stylu v karikatuře. Stejně jako jste připraveni odhodit svou poslední kartu, můžete být náhle nuceni líznout si mnoho karet, což potěší vaše soupeře. Když se jim to stane, máte šanci se zasmát. OMG, vypadá to, že má malý tajný recept, jak si zpříjemnit dovolenou s vaší oblíbenou společností. 7/10

Konečný rozsudek

OMG sice není z hlediska hratelnosti příliš revoluční, ale klidně vám může posloužit, pokud vaše zájmy nebudou příliš vysoké. Zdá se, že kresba karet trefila hřebíček na hlavičku zábavnou reprezentací dvanácti bohů. Krátká doba trvání hry a jednoduchá pravidla jí umožňují oslovit velkou cílovou skupinu, zejména děti a seniory. Zkušení hráči to považují za velmi snadné a vybírají si hry s náročnější hratelností. Svou roli ve hře hrají příležitosti a dovednosti. I když se na první pohled může zdát štěstí bohaté, když si budete dávat větší pozor na své hraní, zjistíte, že je tu pořádný podíl na strategii. Celkově je OMG rodinná / párty hra, která nabízí mnoho hodin zábavy pro ty, kteří to prostě chtějí.

Výhody:

• Jednoduchá pravidla

• Dobré umělecké dílo

• Krátká doba trvání

• Vhodné pro všechny věkové kategorie a profesionální úrovně v deskových hrách

Zranění

• Špatná aplikace tématu

• Herní mechanika není moc originální

Doporučeno pro umírání Večírky, děti, obyčejní hráči deskových her

Podle našeho systému hodnocení mají kategorie hodnocení různé váhy. Prvky mají váhu 15 %, hra 35 %, křivka učení 5 %, téma 5 %, opakování 25 %, zábava 15 %. Celková váha hry v tomto systému a v každé z výše popsaných kategorií je následující.

Celkový pád 6,65